Smukke traditioner med reference til fortiden

Gry Fager skaber de skønneste keramiske produkter, der oveni deres skønhed er fuldt ud brugbare i hverdagen. Personligt elsker jeg mit Mormor stel! Det minder mig både om skolekøkkenet i folkeskolen, mit fritidsjob som bartender og mine bedsteforældres køkken.

Hvorfor - tænker du måske... Jo det er fordi Mormor stellets fine mønster jo er inspireret af et velkendt viskestykke i hvidt og blåt - og det viskestykke var at finde alle tre steder :O) Jeg er vild med det stel!

I sine forskellige keramiske projekter fokuserer Gry netop også på, at øge bevidstheden om noget genkendeligt i nye kontekster, og på den måde fortælles en historie samtidig med fantasien vækkes.

Gry Fager har studeret keramisk design på Det Kongelige Danske Kunstakademi, og har sit eget studie og butik i Helsingør.

Herunder Horizon og Little People. Kan du lide det?
/Louise





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak på forhånd.
♥ Louise E.